domingo, 12 de octubre de 2014

Què pot sortir al primer control. (Tema 1, 1a avaluació)

Com que aviat farem el primer control, ara toca veure quines coses hem fet. Potser són poques, potser només ho sembla i n'hi ha més de les que espereu. Jutgeu vosaltres mateixos.    

Hem fet un total de sis entrades al bloc, de les quals, al control només en poden entrar quatre, algunes de les quals les podeu trobar a les pàg.del llibre que s'indiquen al costat i que són:
  • Els verbs: definició i classificació. (pàg. 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113 i 114)
  • Els verbs: Busquem-los i analitzem-los. (pàg. 256, 257, 258, 259 i 260)
  • Lectura 1: La llegenda de Sant Llorenç. (pàg. 10, 11, 12 i 13)   
  • Els gèneres periodístics, 1. 
I a més:
  • Hem fet dos dictats i una expressió escrita. 
Què hem de saber de tot plegat?

a. Dels verbs ara sabeu:
  • La definició de Categoria gramatical.
  • La definició de Verb (definicions morfològica, semàntica i sintàctica).
  • La classificació dels verbs: morfologicament, semànticament i sintàcticament. 
  • Quines informacions ens dóna el morfema verbal (persona, nombre, mode, temps i aspecte).
  • Identificar-los en un text o en una llista de verbs. 
b. Amb la lectura hem recordat o hem après:
  • Què és un camp semàntic.
  • El significat de moltes paraules.
  • Què explicava i quines coses han sorgit a partir d'ella.
c. Amb les gèneres periodístics hem aclarit:
  • Què és el periodisme i quan es va convertir en un ofici.
  • Què s'ha d'estudiar i quines qualitats s'han de tenir per fer de periodista.
  • Com el classifiquem segons el mitjà des d'on el rebem.
  • Com el classifiquem segons si és més gràfic que escrit o més escrit que gràfic.
  • Com el classifiquem segons la manera com es tracta la notícia.
  • Com els classifiquem segons la temàtica.
  • Hem definit notícia, reportatge i entrevista.
  • Hem vist quina estructura té una notícia.

Per tant, l'estructura del control serà:

  • Hi haurà un dictat que serà un tros de la primera lectura que hem fet.
  • Sobre el dictat, s'hauran de respondre algunes preguntes de vocabulari i/o de la història que s'hi explica i el seu context: qui era Guifré el Pelòs; què passa immediatament després del fragment del dictat; quins personatges hi surten; per què fem tantes festes amb dracs; què volia explicar aquesta llegenda…      
  • Hi haurà exercicis d'identificació de formes verbals, a partir d'un text on les trobareu marcades o d'una graella semblan a la que hem fet a classe…
  • Hi haurà una petita expressió escrita on haureu d'intentar fer el mínim de faltes possibles.
  • Hi haurà algunes preguntes teòriques sobre el que hem estudiat, que s'hauran de respondre de manera completa: què és una notícia i quina diferència hi ha entre notícia i reportatge, què és el periodisme, quins tipus d'entrevistes hi ha…  
Recordeu que fins al dia del control teniu temps per respondre alguna de les qüestions que hi ha formulades a les entrades del bloc de color rosa i que ho podeu fer de tres maneres diferents:
  • Per missatge privat enviat al facebook de Catmompoutot posant a quina professora us adreceu.
  • Per missatge privat que heu d'enviar al mail de la professora, tot posant a quina professora us adreceu (llenguacatalanamompou@gmail.com).
  • Per escrit, donant el full de les respostes el mateix dia que feu el control i just abans de començar-lo. Recordeu que si sou del 2n C, 2n D o 2n E la professora prefereix que empreu fulls de reutilització. 
Mai heu de respondre al bloc perquè llavors no doneu opció a respondre a cap dels vostres companys. Si ho feu, sereu penalitzats.

Aquesta feina és voluntària, cada pregunta amb una resposta completa i correcta pot augmentar la nota de l'examen d'un mínim de 0'1 punts a un màxim de 0'5 punts. També pot passar que no serveixi per a res, però mai reduirà la vostra nota.



Sort a totes i a tots. :)


No hay comentarios:

Publicar un comentario